B&S Technology

Webteksten voor
B&S Technology

Partner tot in detail. Een veelzeggende slogan, als onderdeel van de teksten die ik schreef voor de nieuwe site van B&S Technology.

B&S Technology is specialist in precisiewerk. Het bedrijf in Tilburg biedt klanten fijnmechanica en gereedschappen voor specifieke toepassingen en heeft daarvoor alles in huis. En toch, hoe veelzijdig het machinepark ook is, het is vooral de eigen rol van ketenpartner waarmee B&S Technology zich inmiddels onderscheidt. Het vakmanschap, de korte doorlooptijden waarmee het bedrijf zich als een one-stop-shop profileert: het werd tijd juist zulke aspecten te belichten. Gebundeld in een nieuwe identiteit, waaronder een site.

Beelenkamp Ontwerpers ging met de identiteit aan de slag. En vroeg mij de teksten voor de nieuwe website te schrijven. Bedoeld om daarmee bij de klant van B&S Technology zowel de techneut, directeur als inkoper aan te spreken.

Met meerdere gesprekken bij B&S Technology haalde ik de benodigde informatie op. Ook overlegde ik met B&S Technology en Beelenkamp Ontwerpers over de indeling en opzet van de site. Korte tekstblokken, geschreven met een tone-of-voice voor een brede doelgroep: ze maken deel uit van een eigentijdse site die mede dankzij een bijzondere kleurencombinatie opvalt, uitnodigt en inspireert.

“Werken met Jan hebben we bij B&S als heel prettig ervaren. Jan is een fijne gesprekspartner, luistert goed naar zijn klanten en weet van deze gesprekken eigentijdse en pakkende teksten te maken. We zijn blij met het eindresultaat.”
Ingrid Bastiaansen – Marketing & Communicatie

ddd

Opdrachtgever:

B&S Technology / Beelenkamp Ontwerpers

Werkzaamheden:

Realisatie webteksten

Fotografie: John van Groenedaal

Boxplosive

Teksten voor nieuwe site Boxplosive

Data, technologie en marketing. Gebundeld voor customer loyalty. Zie daar de impact van Boxplosive, dat mij vroeg voor de teksten voor de nieuwe site van het bedrijf.

Klantbinding is voor retailers en consumer brands belangrijker dan ooit. Dus ondersteunt Boxplosive ze daarbij, met een bewezen technologie voor meer customer loyalty. Vanuit de vestiging in Tilburg zet Boxplosive in op loyalty conversie optimalisatie, die voor duurzame en betekenisvolle klantrelaties zorgt en klanten tot fans maakt. Hoe dat uitpakt? Dat weten intussen retailers en consumer brands van over de hele wereld. Sinds de oprichting in 2012 realiseerde Boxplosive meer dan 50 campagnes voor internationale klanten. En daarmee al ruim 1 miljard transacties en klantinteracties.

Boxplosive startte ooit met de technologie voor de inzet van e-coupons. Maar dat was toen. Inmiddels onderscheidt het bedrijf zich met een combinatie van technologie, data en marketing. En juist die combinatie moest duidelijk naar voren komen op de nieuwe site, waarvoor ik de teksten schreef. Ik sprak met de oprichters/eigenaars van het bedrijf. Haalde zo de benodigde informatie op en kwam daarmee tot het verhaal dat past bij wat ze bij Boxplosive vandaag de dag zijn: aanjagers van customer loyalty, voor klantrelaties die ertoe doen.

“De samenwerking met Jan hebben wij als prettig en constructief ervaren. Jan wist ons verhaal duidelijk en overtuigend te verwoorden en dat is precies wat we zochten.”
Robin Maijers – Medeoprichter en -directeur Boxplosive

Opdrachtgever:

Boxplosive

Werkzaamheden:

Realisatie webteksten

Panasonic Industry

Klantcases en nieuwsbrieven voor Panasonic Industry

Over de impact van technologie valt veel te vertellen. Dus is dat wat ik doe, met de klantcases en nieuwsbrieven voor Panasonic Industry Benelux.

Your Committed Enabler. De nieuwe slogan van Panasonic Industry is kort maar krachtig. En vat samen waar het bedrijf vandaag de dag voor staat. Om alleen productverkoop draait het allang niet meer. In plaats daarvan gaat het om samenwerking op de lange termijn, om partnerships en hechte klantrelaties. Het is dan ook de rol van marktspecialist die Panasonic Industry meer en meer inneemt. Zo ook bij Panasonic Industry Benelux in Best, waarvoor ik al langere tijd uiteenlopende teksten schrijf. Denk aan nieuwsbrieven, vaak gerelateerd aan een event waaraan Panasonic Industry meedoet. Denk aan berichten op LinkedIn. Aan advertorials. En ook aan klantcases, waarin de klant én de hem geboden oplossing centraal staat.

Verhalen daarin een centrale rol voor samenwerking, innovatie en technologie: ik kan er als tekstschrijver veel, heel veel in kwijt.

"Van traditionele productverkoop naar oplossingsgerichte content. Waardoor klanten ons steeds vaker als hun partner zien. Wij zijn echt megatevreden met het werk door Jan, met wie we inmiddels meerdere jaren samenwerken. Waar we eerst niet goed wisten wat we wilden vertellen, heeft Jan ons geholpen met onze boodschap. We gaan casual met elkaar in gesprek en leggen ons verhaal aan hem voor, waarna hij zorgt voor een coherente tekst. Bovendien toont Jan veel interesse in onze projecten. Mede daardoor krijgen wij content die perfect bij ons past – vaak zelfs nog beter dan verwacht."
Karen Koster - Manager legal & marketing Panasonic Industry Benelux

Opdrachtgever:

Panasonic Industry Benelux

Werkzaamheden:

Schrijven klantcases

AvezA

Teksten voor website AvezA

Het verhaal van AvezA is er een van voortdurend inspelen op de laatste technologie. Gepresenteerd met een eigentijdse site, waarvoor ik de teksten schreef.

Is er een wereld die zó snel verandert als die van industrial automation? Terwijl eindklanten hun processen optimaal willen inrichten, is het aan machinebouwers om ze daar met geavanceerde installaties bij te ondersteunen. Dat vraagt om bijblijven. Om te weten wat speelt, en zo telkens klantspecifieke oplossingen te bieden.

Jezelf onderscheiden binnen die dynamiek: het is wat de software-engineers van AvezA doen. Zie ze als specialisten in vision, motion en robotics. Als een team dat complexe klussen oppakt waar aandrijving en besturing samenkomen in een hightech omgeving. Meer efficiency, een hoger rendement: ze zijn het resultaat van jarenlange ervaring. Van een betrokken aanpak bij elk project. Uitdagend? Jazeker, al is doorzetten niet erg als je liefhebber bent van dat wat je doet.

Het is zo samengevat een krachtig verhaal. Dus werd het tijd dat duidelijk neer te zetten met een nieuwe site, zo vonden ze bij AvezA. Het team schakelde B-more design in voor het ontwerp en de bouw. En vroeg mij de teksten te schrijven, waarvoor ik de engineers van AvezA uitgebreid sprak. Ik overlegde met B-more over de lengte, structuur en indeling van de site. En interviewde voor de pagina met daarop klantcases meerdere van AvezA’s klanten. Een veelzijdige klus, zo alles bij elkaar. En juist daarom zo mooi om te doen.

Opdrachtgever:

AvezA

Werkzaamheden:

Realisatie webteksten

Fotografie: Else Loof

Link Magazine

Artikel Quotation Factory
voor Link Magazine

Link Magazine heeft oog voor de laatste technologie. Ook voor die van de Quotation Factory, waarover ik voor het blad een artikel schreef.

Waarom zou een metaalbedrijf dagen spenderen aan offreren en calculeren? Bij de Quotation Factory – voorheen Metal Heaven – laten ze de metaalsector graag ervaren dat het anders kan. Dat dagen minuten kunnen worden, dankzij een cloud-based verkooptool en een klantportaal voor metaalbedrijven. Die gebruiken de software van de Quotation Factory op basis van een abonnement en starten zo snel en laagdrempelig met hun digitaliseringsproces.

In opdracht van Link Magazine, managementblad met daarin alle ruimte voor technologie en innovatie, sprak ik met Wim Dijkgraaf. Oprichter van de Quotation Factory, en gedreven door de stellige overtuiging dat ICT het de metaalsector vooral makkelijk moet maken.

Hoe dat laatste voor metaalbedrijven uitpakt? Dijkgraaf vertelt erover in mijn artikel voor Link Magazine, dat eerst in de gedrukte versie en later op de site van het blad verscheen. Ondernemers als Dijkgraaf horen vertellen over hun ambitie en motivatie, ze vragen naar hun uitdagingen en afwegingen en dat alles verwerken in een langer verhaal: ik ga er maar wát graag mee aan de slag.

“Goede tekst. Knap werk.”
Wim Dijkgraaf – Oprichter van de Quotation Factory

Opdrachtgever:

Link Magazine

Werkzaamheden:

Schrijven artikel

Fotografie: VRBLD photofilm

Building Blocks

Whitepapers, trendrapporten en
verslagen voor Building Blocks

Een relevante klantreis voor iedere consument: het is waar Building Blocks consumentenorganisaties helpt. En dit met de eigen AI-technologie, die centraal staat in mijn teksten voor het bedrijf. 

Jezelf onderscheiden met plaats, product, prijs en promotie? Daarmee redden retailers en consumentenmerken het niet meer. Wie altijd relevant wil zijn maakt werk van personalisatie. Van klantwaarde voor de lange termijn, via een klantreis die optimaal wordt ingericht met de technologie van Building Blocks. Het bedrijf zet de consument op 1 en doet dat met inspire, dat als digitale decision engine is gebaseerd op artificial intelligence (AI). Inspire helpt organisaties bij 1-op-1 personalisatie op schaal, wat neerkomt op altijd en overal de juiste boodschap voor iedere consument. Zo wordt de klantbinding versterkt, krijgt de business een boost en veranderen klanten in tevreden en loyale fans. 

Net als collega-tekstschrijver Iris van den Boezem van Iris – Oog voor Tekst schrijf ik geregeld voor Building Blocks en de door het bedrijf opgezette community Consuminded. Ik stelde een trendrapport op over de klantreis na corona, hielp al met meerdere whitepapers en schrijf geregeld blogartikelen. Ook woon ik events van Building Blocks bij, wat leidde tot bijvoorbeeld dit verslag over AI voor klantbeleving. Het is zo alles bij elkaar veelzijdig werk. Tóf werk vooral, voor een bedrijf dat in Nederland inmiddels geldt als markleider in Consumer AI en groeit als kool.

“Jan begrijpt de materie snel en zet die gemakkelijk om in een interessant en vooral pakkend verhaal. Bovendien verloopt de samenwerking erg fijn. Wij zijn blij met z’n werk!”  
Marleen van Dam – Contentmarketeer Building Blocks

Opdrachtgever:

Building Blocks

Werkzaamheden:

Whitepapers, trendrapporten,
verslagen en blogartikelen